1. Beazonosítás
A megrendelő ( Winter Trade Zrt) által leadott konténer szám, és a rakodásra kiállított konténer számának összevetése.
2. Állapot ellenőrzése:
2a.: Sötét próba
Zárt konténerajtónál, a konténer ellenőrzése belülről, látható-e bármilyen beszűrődő fény.
2b.: Vizes próba
A konténer ajtónál a gumitömítések ellenőrzése, megfelelően záródik-e a konténer?
A gumiszigetelés mentén az ajtót kívülről (felülről) locsolva (vödörrel vagy slaggal) ellenőrizni, hogy a konténerbe jut-e be víz. Amennyiben akár a legkisebb mértékben is nedvesség kerül a konténerbe, a rakodást el kell utasítani.
2c.: A konténer belsejében a tisztaság ellenőrzése.
Ellenőrizni, hogy a konténerben van-e bármilyen szennyeződés vagy piszok, ami a berakodás után az áru tisztaságát, állapotát veszélyeztetheti.
2d.: A konténer padlójának, tetejének, oldalfalainak ellenőrzése.
Található-e: beszögellés, horpadás, hegesztett idom, mely a konténer belső térfogatát oly mértékben csökkenti, hogy a szállítandó áru nem fér be, vagy berakáskor/szállításkor az áru állapotát veszélyezteti.
3. Az árut lehetőség szerint kötésben kell rakodni, a padlónál, oldalfalaknál háromrétegű hullámpapírt kell elhelyezni a konténer és az áru közé.
4. A kartonokat szorosan egymás mellé zártan kell elhelyezni. Az áru és az ajtó között lévő rést ne hullámpapírral, vagy selejt tálcákkal béleljük ki, hanem hungarocell lapokkal. Lényeg, hogy a konténer hosszanti irányú mozgatásakor (ütődésekor) az áru ne tudjon mozogni, billegni. Az ajtó csukása után inkább maradjon max 1 cm légrés, mint hogy a tömítés megfeszüljön.
5. A konténer rakodásakor minden esetben kérünk fotókat, lehetőleg nem a rakodó személyzetről, hanem a rakodás módjáról, hogy esetleges sérülés esetén a biztosítónak tudjuk igazolni a rakodás szakszerűségét.
A fotókat az alábbiak alapján kérjük:
– a rakodás kezdetekor, ahol a konténer belseje is látszik
– rakodás közben kb. 50%-os telítettségnél
– ajtózárás előtti állapotról (a teljes telítettség állapotáról, amin látszik, hogy az áru és az ajtó közötti térfogatot hungarocellel kitöltötték)
– lezárt konténerről
1. ahol látszik a felhelyezett plombaszáma
2. ahol látszik a konténer azonosítószáma és önsúlya (tare)
A plomba számát kérjük beírni a CMR 17. rovatába.
A fotókat kérjük a CMR illetve az egyéb, a rakodáshoz tartozó dokumentumokkal együtt csatolni és email-ben részünkre a rakodás
befejeztével elküldeni.
Amennyiben az ellenőrzés vagy a rakodás során a legkisebb probléma adódik, a rakodást azonnal fel kell függeszteni, értesítést küldeni Winter Trade Zrt. részére e-mailben, telefonon, a további utasításig a rakodás nem folytatható.